20131026

I guess it's time I run far, far away; find comfort in pain

"Niin, näkyi valkoista.
    Tuntui kuin koko maapallo olisi pukeutunut lumeen. Vetänyt sen ylleen kuin villapuseron.
 Radan varressa jalanjäljet olivat upoksissa säärtä myöten. Puita verhosivat jäähuovat.
Kuten arvata saattaa, joku oli kuollut."
 
Tuntuu hautajaisilta. Päivät ovat valkoista puuteria, et erota mitään mistään. Ja siihen kaikkeen värittömyyteen sataa harmaata loskaa, tuulta eteenpäin rämpivien ihmisten kasvoille. Liian valoisaa ja liian tyhjää. Liian valkoista. Ihmiset mustissa vaatteissaan kadulla. Tuntuu hautajaisilta. Tuntuu kuolemalta. Ehkä odotukselta. Kaikki hidastuu. Tähän aikaan niin moni asia kuolee. Ja kuolema ei ole mustaa. Se on liian hiljaista ja valkoista. Se on lumisadetta, silti niin märkää, kastelee kengät ja hiukset. Katkaisee hengityksen.           >>Kukaan ei puhu mitään >>
Vihdoin torstai-iltana joku avaa suunsa. Ihmisiä. (humalaa) Minäkin päätän puhua, vaikkei se olisikaan järkevää. Mutta enää ei ole valkoista, ei liian puhdasta, liian hiljaista. Ei ole väliä muotutuvatko sanani oikein. Annan olla. Juovutaan.
Ja kun lähden, yö on mustaa ja oranssia. Sumuista valoa, vesipisaroita ja liian paljon askelia. Ja minä kävelen, juoksen.
Ei jaksa hidastaa, ei saa vahingossa hidastaa. (hengästyn).    ..Ja joissakin puissa on vielä lehtiä. Oranssissa valossa vanhoja vuosien takaisia hetkiä. Minä olen nähnyt taas painajaisia. Unet vievät jokaisen ihmisen mukanaan, eikä niihin koskaan pitäisi jäädä. Minä olen nähnyt taas liikaa unia. Sinä olet nähnyt.


Hitaasti se kasvaa jossain syvällä, Katkaisee taas hengityksen. Sade kastelee hiukset, kyyneleet pyrkivät ulos. Jos vain tuntisin jotain.  ..Mutta kaikki on kuivaa. Ilmavirtaa. Ja yö on niin sakeaa, mustaa ja sumussa. Kurkkua kuristaa. Oranssit lehdet ovat jo valuttaneet värinsä katuojiin. En jaksa kävellä mutta jalat liikkuvat, sekunnissa kilometrejä, käsi kiinni kädessä.. Ja minä haluan tuntea jotakin, minä haluan tuntea jotakin. Minä niin haluan nyt tuntea jotakin. Olenko enää elossa? (jos tuntuu kerran hautajaisilta). ..mutta ollaan taiteilijoita..  >>Maalataan taivaanranta tummanpunaisella>>

kuva Seilan  projektista jossa klovneilin.

2 kommenttia:

kerro kerro kuvastin