20130527

and if i don't come back here, will you remember me?

Kynä tipahtaa pöydälle. Pongahtaa kolme kertaa ja kierii reunan yli. Katse harhailee valkoisen pöydän pienissä pisteissä, virheissä. Porautuu pöydän läpi ja sumentaa mielen. Äänet hehkuvat päässä toistaen samoja syyttäviä lauseita, sitten vihdoin himmeten. Ja kaikki katoaa, sumentuu, hiljenee. Kaikki on valkoista. Mustaa. Päänsärkyä. Liikaa valoa. Olenko minä olemassa? Olenko minä vielä elossa? Onko mikään totta? Sumeaa. Lohikäärmeitä ja tähtiä silmäluomien suojassa, kun painan kämmeneni silmiä vasten, niin kovaa että sattuu. Sumentuu. Yritän, mutta en saa luettua ajatuksiani. Solmuja. En saa narujen päästä kiinni. Hidastuu. Kaikki hidastuu. Kynä ei ole vieläkään saavuttanut lattiaa. Vajoaminen. Putoan niin hitaasti, niin liian kovaa. Ei seiniä. Ei pohjaa. Silti kynä kohtaa sen. Pohjan pinnan? Vain lattian. Romahdus. 
Kiinnittääkö kukaan huomiota? Kuka katsoo. Kynää, minua? Eikö kukaan huomaa. Kaikki. Katseet leimaavat, tuiottavat. 
Syyttävää. Tummaa, mustaa. Ja liian valkoisia seiniä. 10 sekuntia muiden ihmisten elämästä, "aaaa joo se oli vaan kynä". 
Ja kukaan ei huomaa, ei huomaa minua enää. Suttuisia lauseita paperinpaloilla muilta piilossa. Helpottunut. Romahtanut. 
Samalla poissa. Pohjassa. Olenko elossa? Olenko edes olemassa?  Silmiä särkee.
kertokaa joku mulle mitä mä nyt teen? kun en tiedä, en tiedä yhtään mitään. kun en uskalla, kun en jaksa.
ja mä kelaan kuinka ihmiset oikeesti jaksaa elää, eikö ne ees kyseenalaista. uraputki ja lapsia. villa, volvo ja vuffe.
ja kelaan kans haluuko kukaan mun seuraa? joo koeviikko joo joo, täytyy kestää,
mut oon hälyyttävästi yksin himassa vaan monta viikkoo putkee. tuntuu unohdetulta.
en kyl jaksaiskaa ihmisii heh-heh. onneks on yks jossain kaukana ja välillä perhosia mahassa.

7 kommenttia:

  1. etkö sä höpö ymmärrä että kun sua vaikuttaa sattuvan mun sisällä kumahtaa joku tyhjä ontto kaiku ja muaki vihlaisee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 okei ehkä vähän salaa itkin :-----( en tiä, anteeks. haluun halata siuu. oot kuitenki aina ollu ja oot niin ihana. emmä tiiä mitä sanoa.

      Poista

kerro kerro kuvastin