20130424

I'm going back to 505 if it's a seven hour flight or a forty-five minute drive.

In my imagination you're waiting, lying on your side
with your hands between your thighs. (and you smile)
Entäpä jos hitaasti vain unohtaisin
Sen tytön jossa minulla oli kiinni koko elämä ja ajatukset. Kaikki maailman kauneimmat muistot, musiikki ja onnellisuus. 
Löytöretkiä ja teehetkiä. Sen ihmisen, jossa oli ja on edelleen kiinni koko maailmankaikkeus, nämä vuodet. Nyt ikävä.

Entäpä jos hitaasti unohtaisin myös sen yhden, sen, jonka sylissä oli hyvä nukkua, 
jonka kanssa puhuimme avaruudesta, katsoimme tähtiä, pakenimme muita, valvoimme monta tuntia. Sen, jolla oli ne kauniit silmät.

Entäpä jos hitaasti unohtaisin myös ne kolme, ne, jotka pitivät minua pystyssä, ja olivat aina vain minua varten.    
..Yksi piti kädestä ja valvoi yöllä, kuunteli musiikkia kanssani hiljaa, hymyili auringonpaisteessa bussissa.
..Yksi pyysi puhumaan, lupasi kuunnella. Kilometrin pituisia viestejä, anteeksi. Avasin elämääni, hän oli siellä.
..Yksi auttoi läpi pitkän syksyn, oli vielä minulle täällä, tässä kaupungissa. Se yksi on rohkeus, ei jättänyt yksin.

Entäpä jos hitaasti unohtaisin myös ne kaksi, kuin perheenjäseniä, joka päivä kaksi vuotta sitten. Molemmat ovat jo pois 
tästä kaupungista muuttaneet. Toisella kristallisilmät ja toisella ne vihreät.

Entäpä jos hitaasti unohtaisin jokaikisen, kaikki rakkaimmat. Jos hitaasti vain nyt unohtaisin kaikki muistot, kaiken tärkeän. Jos hitaasti valuisin pois näistä hetkistä, pois menneisyydestä ja pois kaikkien elämästä. Jos hitaasti yksin sukeltaisin, enkä pinnalle osaisi palata. Entäpä jos ulos ei ole tietä, eikö helpottaisi unohtaa? Unohtaa 'ulkomaailman' olemassaolo. Entäpä jos olen vain häpeää, niin paljon, että helpottaisi jos muut unohtaisivat minut. Entäpä jos menneisyys värittää kaiken näissä hetkissä. Sen, onko nyt elämisen arvoista. 
Eikö helpottaisi unohtaa?

Mutta en minä unohda, muistan kaiken, aina liian hyvin. Muistan. Ehkäpä ainut mitä olen unohtanut, on se, miten eletään. Se, miten uskaltaa elää.

menisit nukkumaan. kiitos.

8 kommenttia:

  1. minul on ikävä sinuu ja nyt minuu itkettää. oot ihana.

    VastaaPoista
  2. en oikein osaa sanoa mitään kuin että kyynelehdin ja soitan repeatilla between the barsia. syksyllä säkin olit mulle täällä enkä koskaan unohda sitä ♥

    VastaaPoista
  3. itkettää. kai halusin sanoa kiitos, en mä tiedä. en tiiä mitä tekisin ilman sua ja teitä. oot kovin tärkee. (mulla tulee kauhee ikävä jos unohdat. en kyllä mielellään antais sun unohtaa, vaikka se kuinka olis helppoa.)

    VastaaPoista
  4. osaat kirjottaa aivan tajuttoman hyvinn ;____; tunnistan omia ajatuksia liikaa tekstistä, hämmentää.

    VastaaPoista
  5. miuuki itkettää. sie oot rakas. miulla tulee sua ikävä jos unohat. (älä tee niin pliis)

    VastaaPoista
  6. komppailen. ei nyt unohella ketään.</3 :'---o

    VastaaPoista
  7. ootte kaikki kovin ihania :'--3 ja voih ei ollut tarkoitukseni itkettää :c

    VastaaPoista

kerro kerro kuvastin