20130205

and you rip out all I have just to say that you've won


näissä kuvissa juon hyvin rappioituneena teetä seilan luona. ja kaikki on kai hyvinkin okei.
avaan suuni. ääliö. pyörin ympäriinsä, puhun tyhmiä. ääliö. ihan hävettää.
sä tulet siihen ja yritän olla normaali. en normaali ihan kokonaan, liian tylsää.
mutta sellainen, josta sinäkin voisit ihmisenä pitää.
mutta ei. ääliö. tyhmä. julma. ajattelematon. sekaisin, liian iloinen.
ja nauran siinä tyhmänä tai sanon jotain väärää. et varmaankaan arvosta minua.

yksinäisyys suojelee minua. kun olen yksin omassa yksinäisyydessäni, olen minä.
ja jos silloin minut näät olen hiljainen tyyni minä. olen ihminen josta ehkä voisit pitää. 
pääni sisällä ehkä joku huutaa. se huutaa ajatuksia 100 kilometrin tuntivauhdilla päin seinää. 
pää hajoaa.
mutta olen hiljaa. en ole ääliö. olen sivistynyt. olen miltei tunteettoman oloinen.
mutta tunteita. voi, niitä on liikaa. ja ajatuksia. omassa päässäni. viisasta pohdintaa, kyseenalaistamista. 
ja sen kaiken näät silmistäni ja voit ehkä ymmärtää minua.
mutta olen minä itse ja kaiken lisäksi voin tehdä itselleni mitä vaan. olen minä hieman hukassa, 
mutta en sano mitään tyhmää joka saisi minut katumaan.

mutta ei. ystävät suojelevat, niin sanotaan. niin on kerrottu. 
he ovat kanssani vaikka olen ääliö, josta sinä et ehkä sittenkään pidä. 
tyhmä ja hullu ja sekaisin. ehkä on parempi että sinulle selviää se heti. ääliö. minä niin. 
ja ystävät suojelevat minua olemasta kokonaan itseni herra. he suojelevat minua kun omat ajatukseni 
hyökkäävät minua vastaan. estävät tekemästä itselleni mitään ajattelematonta. 
rikkomasta merkitystä.

mutta enhän minä tee mitään ajattelematonta. ei. ajattelen ehkä liikaakin. 
ja joskus ajattelen hyvinkin liian tyhmästi.  
ja siksi panikoin siitä millainen minun pitäisi olla silloin kun olet läsnä. 
yritän olla hiljaa. yritän olla viisas.
pää hajoaa.

1 kommentti:

  1. Spend your life with the ones who make you happy, not with the ones you have to impress, niinku itekki jo vissii osittain totesit. c---: Ja jos joku pitää sua kaikkena tommosena mistä puhuit niin en haluu tietää minkälaiseen mua pidetään. Ja vaikka tietäsinkii minkälaisena mua pidetään, oisko sillä lopulta mitään väliä. Ei, jos se ois jotain negatiivista. Ei semmoset ajatukset edistä mitään tai ketään. Ja muutenkin. Mitä se toinen jonka pitäis ajatella suuntaan tai toiseen on tehny, että siitä tulee jollain lailla parempi ihminen? Kuinka helvetin sairaasti oman päänsä sisälläkin lokeroi ihmisiä arvojärjestykseen ihan vitun turhamaisista syistä. 'Tyylikäs', 'ylisosiaalinen', 'kaunis', 'helvetin mukava', 'helvetin luova', plapla. Ihmisiä kaikki, ja valitettavasti joistain ominaisuuksista saa enemmän omaks osakseen, vaik ne ois ihan yhtä tärkeitä ominaisuuksia ku jonku toisenki ominaisuudet, u kno' what i'm sayin'? :----s vihaan tota samaaa itsensä tyhmänä ja turhana pitämistä päivittäin, ja lopulta päädyn kuitenki aina kelaamaan, että vittuun semmoset jotka luokittelee ihmiset noin. se kertoo jo siitä ihmisestä tarpeeks, ei kenenkään pitäis pitää ketään toista ylempänä tai alempana...Jajoo romaani. Mutta ajattelemaan herätti. Koska samaa hujan hajan liihotusta elämässä osallani kyllä joo, viimeksi tänään, viimeksi parikyt minuuttia sitten.

    VastaaPoista

kerro kerro kuvastin