20120923

Vain unessaan hän purkaa taakan sisällään, eikä tunne riittämättömyyttään häpeää

 liian paljon tekstinalkuja jotka jätän julkaisematta. liian paljon epäonnistumisen pelkoa. turhaa. 
vaikka itse pitäisin niitä epäonnistuneina, eivät muut ehkä sitä tiedä. niin minulle kerrottiin. hän kertoi. 
ja hänen luokseen olen matkalla kuukauden päästä. onnellisuus.
venlan ottamia kuvia. torstaina ihania ihmisiä. ja kouvolan katto. taas. 
nyt oon parikkalassa. pitäis tehä koulutehtäviä mutten jaksa. ja ens viikolla koeviikko. epäonnistumisen pelko. taas. miksi? niin turhaa. en ole älykäs tai viisas. tai olen, mutten tarpeeksi. mutta jos tämä kuitenkin toistaiseksi riittäisi minulle, sillä luulen sen riittävän muille. riittävän? mihin? mihin pitäisi riittää? se on outo ja tyhmä sana.
 se ei nyt merkitse mitään, sillä kyse ei ole riittämisestä. vai onko?
olen taas rakastunut. tai ihastunut. ihastun liian helposti. myös moneen ihmiseen kerrallaan. vahingossa. tällä hetkellä kahteen.
 entä jos he eivät riitäkkään minulle ja pettävät odotukseni? silloin omassa asenteessani on vikaa. olen vihainen itselleni.
silloin joudun korjaamaan omia ajatuksiani. 
mutta jos minä en riitäkkään heille? jos he pettyvät minuun? 
jos olen tylsä? liian tyhmä? lapsellinen? vakava? ääliö?
onko vika minussa? epäonnistuinko? ehkä olen vain sitten väärä ihminen heille.  ja me kaikki löydämme jonkun muun.

2 kommenttia:

  1. hämmentävää. täysin samoja fiiliksiä. suoraan mun ajatuksista. pitäis riittää pitäis riittää pitäis riittää mut kelle ja miks. itelle kai lähinnä ja seki tuntuu kauheen vaikeelta.

    VastaaPoista

kerro kerro kuvastin