20120409

fly me to the moon

olin niin varma kaikesta, tai siis en mistään. en riitä itselleni enkä ehkä muille. kuulemma riitän. en kyllä usko. vain sinuun luotan. mutta et sano sitä kovin usein. mutta kerran kerroit minua ihailevasi. se on ollut hienointa mitä olen kuullut. mutta silloin kun vaivun syvälle sinne minne pienet itsetunnon rippeeni eivät pääse, silloin unohdan kaiken sen. silloin muistan vain kaiken mitä haluaisin olla, ja ajattelen etten sitä ikinä ole. jotain on oltava pahasti pielessä, jos ei enää itselleen riitä, jos ei ole ikinä riittänyt. jos aina on ollut huono. mutta silti yrittää vielä valehdella itselleen ettei sentään ole sairas.
 Onneksi sinä pyysit kahville. muuten se lauantai olisi mennyt siinä samassa asennossa. siinä jossa jalkani puutuivat ja kyyneleet tippuivat kylminä paidalleni. onneksi pyysit. ja minä lähdin.
(olit oikeasti toivonut sitä jo neljältä yöllä. siihen aikaan minä heräsin outoon tunteeseen, mutta jatkoin unia. se outo tunne oli meidän telepatia. toivoit minua hereille. heräsin. jatkoin unia. sinäkin yritit jo nukkua.)
me kävelimme yhdessä kaupunkiin. me istuimme siellä kauan. me istuimme ja sitten kävelimme ja istuimme jo jossain muualla. ulkona ei ollut kylmä muuten, paitsi meidän sormilla.

ei taidettu mennä nukkumaan. puolen yön jälkeen tarvittiin raikasta ilmaa. keinumaan? kyllä. tai ei kuitenkaan. sanoin matkalla puistoon että tahtoisin nähdä kaupunkimme pimeällä hyppyrimäen päältä.
kukaan ei tartu ideoihini. sinä tartuit. luulin ettemme jaksaisi kävellä. jaksoimme. varmaan kuusi kilometriä sinne ja toiset takaisin. mutta yö on kaunis. sinne me kiipesimme. minua pelotti hieman. ja täysikuu nauroi meille. kouvola on pieni.  istuimme siellä ja tuuli. laitoit soimaan Dire straitsia. se on musiikkia jota rakastan lapsuudestani. se on musiikkia jossa elää minun isäni kun minulle hän on kuollut. rakkauteni.

joskus lähdimme takaisin päin. rappiolla, välttelimme ihmisiä ja autojen valoja. puoli viideltä nukkumaan. minua ei väsyttänyt. ..no ehkä vähän.

5 kommenttia:

  1. tää teksti on ihana, sä kirjotat tosi kauniisti :-)

    VastaaPoista
  2. oijjoi olet ihana ja kai tiedät sen!

    ja mulle tuli melkein ikävä kouvolayöhengausta.

    VastaaPoista
  3. aiotko sä muuttaa yksin asumaan peruskoulun jälkeen jollekkin toiselle paikkakunnalle? =)

    VastaaPoista
  4. netta: ää kai kiitos ja sin pitää tulla kuvolahengaamaan, ainaki miun synttärit ku on ni pakosti!! :-----)

    ano: mm kai siis jos pääsen jonnekki lahti/tampere/helsinki ni joo.. kai se vähän on pakko.. mut jos lahtee pääsis ni ois lähellä.. toki vähän huolestuttaa mutta ei anneta sen häiritä...

    VastaaPoista

kerro kerro kuvastin